DIY recept - step by step


Börja med att hälla upp alla granatäpple kärnor i en bunke. Jag köpte färdiga kärnor i en förpackning men funkar även att köpa ett "färskt" granatäpple. 
Höll i vatten för att få dem rena.
Köper du frysta som jag använd varm vatten så isen försvinner!
Häll upp alla på en handuk
Torka dom försiktigt. Viktigt att dom är torra annars kommer chokladen inte vilja "fästa".

Fixa ordning ett vattenbad 
Dela chokladen i småbitar
Jag använde Ica basics och det funka bra men ville dock ha mörkchoklad men fanns inte så mjölkchoklad fick det bli denna gång.
Lägg i chokladen i skålen som är över kastrullen. Funkar även att smälta i micron men jag har ingen micro just nu för den har gått sönder men micra i typ 30 sekunder och rör sedan om och micra 30 sekunder till tills chokladen är smält så ni inte bränner den 
Fixa ett bakplåtspapper på en tallrik jag klippte till mitt som tallriken.
När chokladen är smält häller ni i dem torra granatäpple kärnorna chokladen. Glömde dock att fota det!
Men sen så gör ni klickar eller vad ni nu vill ha för form och stoppar in i kylen tills chokladen stelna sen är det bara att äta! 

Råkade ta för mycket granatäpple kärnor så chokladen täcker inte alla men blev gott ändå och spar även några kärnor och använd som topping så man ser vad man äter!

Kommentarer
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Åh, ser gott ut!

2014-08-23 @ 15:56:31
URL: http://babustylee.webblogg.se
Postat av: Erica

Hej :) Har precis startat upp veckans blogg. Är du sugen på att vara med så är det bara att kika in och anmäla sig! :) Kram

2014-08-24 @ 00:13:31
URL: http://nattstad.se/eswensson

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback