Christmas tag❤

1. Favorit julfilm?
Svar: Alla Home Alone filmerna, Sunes jul, Tomten är far till alla barnen.
 
2. Favorit julfärg?
Svar: Röd, guld, silver, grön typ 
 
3. Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?
Svar: Myskläder på morgonen, finkläder på dagen och kvällen men sen när det blir sent på kvällen byter jag till myskläder. Brukar ibland få myskläåder så då byter jag till dem.
 
4. Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle du köpa?
Svar: Utan tvekan typ smink från Nars, Mac, benefit osv
 
5. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller kvällen?
Svar: Jag och min lilla syster brukar få en varsin present i en julstrumpa på morgonen men ananrs öppnar vi resten på kvällen med släkt osv.
 
6. Har ni byggt pepparkakshus?
Svar: Ja
 
7. Vad ska du göra på jullovet?
Svar: Vila, umgås med vänner, familj, pojkvän osv. Massa kul såklart
 
8. Favorit jul nagellack?
Svar: Det jag köpte idag haha, ett helt vanligt rött från Isadora i nummer 644
 
9. Vad är din julönskning? 
Svar: Att få en bra jul med nära och kära
 
10. Vad måste finnas på julbordet?
Svar: Oj finns så mycket men måste jag välja en sak så julskinka.
 
11. Pepparkakor eller lussebullar?
Svar: Pepparkakor kanske
 
12. Skumtomtar eller knäck?
Svar: Knäck men gillar båda
 
13. Ischoklad eller marsipan?
Svar: Gillar nog inget av dem så mycket
 
14. Köttbullar eller prinskorv?
Svar: Just nu skulle jag nog ta prinskorv.
 
15. Julkorv eller julskinka?
Svar: Julskinka, gillar inte julkorv.
 
16. Lax eller sill?
Svar: Tycker faktikst om båda men kanske lax 
 
17. Revbensspjäll eller Janssons frestelse?
Svar: Revbensspjäll kanske
 
18. Paradis eller Aladdin?
Svar: Köper typ aldrig sånt men paradis tror jag nog
 
19. Sylta eller pastej?
Svar: Pastej
 
20. Glögg eller julmust?
Svar: Jag tycker om både glögg och julmust, men jag väljer nog ändå julmust!
 
21. Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Svar: Vi brukar alltid ha rödbetssallad på julbordet men vi brukar inte doppa i grytan. Så rödbetssallad. 
 
22. Risalamalta eller risgrynsgröt?
Svar: Risalamalta
 
23. Äpplemos eller senap?
Svar: Senap
 
24. Hemma eller borta?
Svar: Vi är ju hemma på morgonen, äter lunch hos mormor och morfar och sen hemma med släkten hos oss på kvällen
 
25. Utomlands eller Sverige?
Svar: Har aldrig vart utomlands på julen men det är något jag verkligen vill.
 
26. Ge eller få julklappar?
Svar: Jag tycker att båda är lika kul, så båda väljer jag. För jag älskar att ge bort saker till nära och kära. Det är så kul när någon blir glad för något man ar köpt till dem. Det är lika kul att ge som att få tycker jag. När någon man tycker om blir glad för något man har köpt till dem så blir man alldeles varm i hjärtat ♥
 
27. Mysteriet på greveholm, diesel råttor eller sjömansmöss?
Svar: Inte sett någon av dem ..
 
28. Chokladkalender eller paketkalender?
Svar: Asså paket kalender är väl lite roligare men har bara en chokladkalender och sen byter jag och min syster preseneter med varandra varannan dag som en julkalender
 
29. Plastgran eller äkta?
Svar: Äkta såklart!
 
30. Arne Weise eller Ernst?
Svar: Ernst!❤
 
31. När vill du att första snön ska falla?
Svar: I december. 
 
32. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen?
Svar: Ja förra året vilket var super tråkigt..
 
33. När tycker du att det är dags att pynta?
Svar: Första advet kan man pynta lite smått men inte innan det men tycker inte man ska ha julgran inne innan den 23 december.
 
34. Kan du komma på något negativt med julen?
Svar: Det är ju olika från person till person vad man tycker om julen. Jag älskar julen, man spenderar den med sin familj, man julhandlar, det snöar, julklappar och julmat. Ljuvligt!
 
35. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul?
Svar: LIte längre jul vill man ju ändå ha ;)
 
36. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/i december?
Svar: Snön, allt julpynt och jullov!
 
37. Leker du i snön till exempel åker pulka eller bygger snögubbe?
Svar: Inte direkt
 
38. Konstigaste julklappen?
Svar: Vet inte riktigt
 
39. Vad är viktigast på julen?
Svar: Att man är med familj och har det bra!
 
40. Hur är din jul?
Svar: Jätte bra, ni har ju läst lite innan så orkar inte förklara mer än så :)
 
41. Vilken är din smink favorit för julen?
Svar: Rött läppstift såklart!
 
42. Har du en julkalender i år, vilken?
Svar: Har en choklad kalender från tyskland och den heter typ "Sexy Xmas" hahaha jätte rolig.
 
43. Favorit jullåt?
Svar: Winter wonderland med tori kelly.
 
44.  Favorit kroppsprodukt till julen?
Svar: En body scrub typ, gärna en från the body shop.
 
45. Favorit ljus?
Svar: Älskar vaniljljus så ett sånt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback