Vardagssmink

Här har ni ett inlägg om mitt smink jag använder till vardags.
1. Först applicerar jag en primer efter jag gjort rent ansiktet.
Jag använder bare minerals "prime time" tycker den är riktigt bra faktiskt.
 
2. Sen har jag på concealer och då använder jag 2 olika beroende på vad jag känner för att ha.
Har en från maybelline fit me och den är riktigt bra. Men har även en cover all mix fast från Gina tricot.
Den är lika bra som den från make up store, fast den är så mycket billigare. kostar typ 70 kroner eller nå.
Jag applicerar den med en concealer brush från bare minerals. Har provat en med kicks egna märke också men är inte imponerad av den för tycker den är så liten och inte får concealern att smälta in lika bra.
 
 
3. Sen applicerar jag en mineral foundation från bare minerals och då använder jag mig utav 2 olika för det är olika färger. Om jag känner mig blek använder jag färgen "fairly light" och när jag känner för att va lite mer brun använder jag färgen "light"
Jag har på det med en borste från bare minerals den heter "Full flawless face" Använder även den till puder.
4. Sen applicerar jag bare minerals "solpuder" Den har inget namn direkt jag använder det när jag lägger contour. Det är färgen "warmth". Har även rouge nån gång ibland också. Jag använder 2 olika borstar då till kinderna använder jag en contour brusch (en platt) sen använder jag en från bare minerals som heter "Flawless face".
Den ser ut såhär
5. Sen applicerar jag mitt mineral veil det är puder. Färgen heter "original". Den gör så att det ser mycket naturligare ut med solpudret. Jag tycker den är riktigt bra och jag applicerar den med lika borste som med foundationen.
 
6. Sen fyller jag i ögonbrynen och min favorit penna är den från H&M och då har jag färgen "Light brown" nu när jag är blond annars om jag är brunett brukar jag ha färgen "Dark brown". Den håller hela dagen och ser inte konstig ut. Men tänk på att måla på hårstråna och inte på huden. Den kostar 30 kr.
 
7.  Sen använder jag en till produkt från H&M som bara kostar 50 kr. Det är en ögonbryns gele. Den gör att hårstråna ligger på plats hela dagen. Det som är dåligt med den är att när man målat ögonbrynen färgas borsten till gelen när man har på den så då när man stoppar tillbaka borsten i gelen blir gelen färgad. Så det kan se lite ofräscht ut men den blir inte dåligare för det. Men om man inte har råd att köpa sån här just då så kan man ta en ögonbryns borste sån t.ex. som sitter på ögonbrynspennan och så sprejar man hårsprej på den. Så har man på det. Funkar lika bra bara att det känns lite stelt i början och om man pillar på ögonbrynen försvinner det.
 
8. Sen har jag på mascara jag använde rmig av "maybelline rocket volum express mascara" Den är väldigt bra. håller hela dagen, mycket volym, inga klumpar. Det enda dåliga är att den är rätt svår att tvätta bort så ett tips är att ha pads för vattenfast smink då går det bort. Jag börjar applicera i mitten och utåt och sen längst in på fransarna mot näsan får då ser det ut som man har lösögonfransar. Riktigt snyggt!
 
9. Sist använder jag ett läppstift från Sephora. Färgen är "Rouge Shine 04"
Den är ursnygg! Helt perfekt rosa färg. Köpte den i somras i stockholm. har använt det jätte mycket men det har inte tagit slut ännu. Men det är inte mycket kvar nu tyvärr så MÅSTE köpa nytt så får bli en andledning till att åka till stockholm.  Blir finast om man duttar på det eller använder en läppstift borste. Brukar även alltid ha på läppbalsam innan då har jag "eos lip balm raspberry". Läppstiftet kostar 110 kr.
 
Hoppas ni är nöjd med det här inlägget. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Si

Ögonbrynspennan använder man om man känner att man har fö lite hårstrån på ögonbrynen. så jo, det kan man ha på huden och inte bara på hårstråna. Vill man bara fylla ut sin egna använder man sig utav något annat på ögonbrynen, vet inte va det är men är ungefär som ögonskugga. Alltså bara fylla i med sånt på sina egna. :) pennan är till för att fylla på, alltså om man har för lite hårstrån så de är för tunt eller om man har småsmå ögonbryn. Man kan mer än gärna ha det på huden, då de är till för sånt :) man kan även rita streck som ska likna hårstrån så de ser större ut än va de egentligen är

Svar: Jag har faktiskt vart make up modell för mary kay och har lärt mig det av dom. så kom inte och säg att jag har fel när jag har lärt mig av utbildade make up stylister. Man ska inte rita på huden för då ser det fejk ut. Ögonbryns penna kan man använda hur man vill men Jag använder den så och det är för att jag vill ha mörkare jag använder den och det kan man använda penna och "skuggor" till. Jag valde att använda penna för det är det jag tycker ger bäst resultat.
Klara Nilsson

2014-01-18 @ 21:16:14

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback