7 nyttiga frukter

 
Nu har jag verkligen tagit tag i träningen och INGEN mer sötsak för mig (Fast på lördagar kan jag unna mig en liten choklad bit, ABSOLUT MÖRK DÅ) Man ska inte sluta äta sötsaker man kan unna sig en gång i veckan och om jag blir bjuden hemma hos någon på t.ex. födelsedagsfika tar jag såklart men då väljer man inte den som innehåller mest socker och annat onyttigt och så tränar man lite mer efter det. Men jag har börjat med ett träningsprogram idag av Mårten Nylen som håller på varje dag i 21 dagar och idag var det dag ett.
 
Idag blev det styrketräning och sen även en powerwalk (som jag själv lagt till). Var ettväldigt jobbigt och svettigt pass och jag la till att stå i planka i några minuter och att stretcha lite också.
 
Nu till ämnet på detta blogginlägg. 7 nyttiga frukter.
 
Frukt 1 är äpple som är väldigt mättande och nyttig. Ett medelstort äpple innehåller inte mer än 75 kalorier. Det är en av de allra nyttigaste frukterna.
 
Frukt 2 är avokado den innehåller väldigt mycket kalorier. En liten avokado innehåller nästan 200 kalorier men samtidigt innehåller den massa bra fett och vitamin E. Därför ska man äta avokado ofta men inte frossa i sig.
 
Frukt 3 är björnbär vilket är ett bär men aa.Björnbär innehåller massor av sjukdomsbekämpade antioxidanter.
 
Frukt 4 är banan och den innehåller ca 100 kalorier men mättar väldigt bra och innehåller bland annat kalium och vitamin b6. Banan är bra att äta före och efter träning.

Frukt 5 är en av mina favoriter och är grapefrukt. Grapefrukt innehåller mineralen mangan som är bra för omsättningen av fett och kolhydrater. Den är en väldigt bra bantningsfrukt för er som vill banta men jag rekommenderar att inte banta. Hellre en vältränad kropp än en smal kropp eller hur?
 
Frukt 6 är melon av alla slag och innehåller väldigt lite kalorier och massor av c-vitamin och antioxidanter. Den innehåller mest vatten så det är väldigt bra, Tyvärr är den inte så mättande men man kan alltid göra en fruktsallad och ha i andra mättnade frukter.
 
Sist har vi frukt 7 som är mango som innehåller lite kalorier, men många antioxidanter, bland annat typen av antioxidanter som skyddar synen.
 
Vindruvor kan man tro är nyttigt men innehåller väldigt mycket socker men kom ihåg att det är bättre än en kaka iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback