Solarium

 
Som vissa av er kanske redan vet så brukar jag sola solarium då och då. Vet att det är farligt men jag har solat i några år nu och jag har inte fått hudcancer eller något sånt. Jag vet att det inte är bra för kroppen men det är mitt beslut. Gäller även att inte "missbruka" det. Jag solar 1-2 ggr i veckan (nu på slutet) men ibland solar jag inte på 2-3 månader. Det beror på vädret om det t.e.x är soligt ute varför då betala för att sola när man har gratis sol. Just nu solar jag så ofta jag an för vill ha färg till skolavslutningen. Jag har ju vart utomlands men vill bevara den lilla färg jag fick där, fick ju inte sola där pga mina utslag så sola lite de 2-3 första dagarna baraa innan utslagen. Hatar att vara blek på skolavslutningen och mest nu när jag går ut grundskolan så vill man ju ha lite färg. Tänkte iallafall ge lite tips för er som vill börja sola.
 
1. Ta reda på vilken hudtyp du har. Där du solar kommer det finnas en lapp där det står hur mycket man ska sola första, andra och tredje gången beroende på din hudtyp. Följ alltid det! Där jag solar kostar det 10 kr för 5 min. Så om du solar som jag ca 15-20 min kommer det kosta 30-40 kr. Vilket är rätt billigt.
 
2. Kom ihåg att använda "ögonskydden" varje gång du solar för du har så tunn hud på ögonen och det är jätte viktigt att skydda dem!
 
3. Gör allltid rent ditt solarium innan och efter användning. De finns sprejflaska och papper du gör rent med där. Det blir väldigt svettigt av att sola och ingen vill väl ligga och sola där någon annan har legat naken och svettats eller?
 
4. Kolla alltid så solariumet är ledigt innan du stoppar i pengar i automaten. Igår när jag sola så precis när min solning sluta kom någon och försökte komma i9n för den hade betalat och jag visste inte det så trodde den bara kolla om det var ledigt men medans jag gjorde rent och klädde på mig staratades den andras tid, var väldigt stressande för mig! Blev lite irriterad då faktiskt. När jag hade betalat för att sola och njuta och så ska någon stressa en! Jag brukar alltid kolla om det är ledigt och göra ren sen betala. För man har en och en halv minut på sig innan solariumet börjar. Kom ihåg att det blir rätt så varmt och när tiden börjar ta slut så kommer det pipa! Fall om man somnat eller något. Det piper i cirka 12 sekunder innan solariumet slocknar.
 
På de flesta solariumen finns det musik, fläkt och boost som går att höja och sänka. Hoppas ni fått reda på allt ni ville annars är det bara att fråga i en kommentar.
 
Idag ska jag ha "grillparty" med 3 vänner, ska bli sjukt kul. Vi ska grilla, spela kubb och bada badtunna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback