Tag om skönhet

 

HUDVÅRD
1. Hur många gånger tvättar du ansiktet dagligen? 
- Två gånger, morgon och kväll.

2. Vilken hudtyp har du?
- Har väldigt bra hudtyp, nästan aldrig finnar osv.

3. Vilken produkt använder du för att rengöra ansiktet med? 
- Andrea Eye Q´s makeup pads remover oil-free för att ta bort smink.
Sen ansiktsmjölk, toner från Nivea och sist en ansiktskräm har olika
beroende på hur mitt ansikte känns.

4. Använder du ansiktsskrubb? 

 
5. Vilken produkt då?


6. Har du fräknar?
- Nej, men skulle vilja ha! Är så fint.

7. Använder du ögonkräm?
- Ja absolut.

8. Har du eller har du haft problem med acne?
- Nej aldrig. Väldigt lycklig för det!

9. Har du använt Proactiv?
- Nej det jag inte.

SMINK
10. Vilken foundation använder du?
- Lite olika men bare minerals och en från
Isadora (som har tagit slut men behöver ingen på sommaren)

11. Vilken concealer använder du?
- Maybelline New York's Fit Me Concealer och en från viva la diva.

12. Vad tycker du om lösögonfransar?
- Älskar det! Använder det dock bara på dansuppvisningar och tävlingar.

13. Visste du att man borde byta mascara efter tre månader?
- Ja, men jag byter när jag tycker det behövs.
Lånar även ALDRIG ut min mascara.

14. Vilket märke på mascara använder du?
- Just nu använder jag två olika. Telescopic false lash mascara och deborah mascara
 
15. Vilket märke är bäst, IsaDora eller E.L.F?
- Isadora tycker jag nog.

16. Vilken produkt/smink kan du inte leva utan?
- Concealer eller mascara tror jag.

17. Vilken sminkborste använder du nördig sminkar dig?
- Vet inte, det är olika.

18. Använder du makeup base/primer? 
- Absolut!

19. Använder du primer för ansiktet? 
- Ja!

20. Vilken är din favorit ögonskugga?
- Har ingen speciell

21. Använder du pensel eller eyeliner?
- Eyeliner

22. Hur ofta råkar du peta dig i ögat med eyeliner?
- Aldrig gjort det. Bara med mascaran typ jämt

23. Vad tycker du om pigmenterade ögonskuggor?
- Det är väl fint. 

24. Använder du mineral smink?
- Ja nästan bara.

25. Vilket är ditt favorit läppstift?
- Har olika hela tiden men just nu mitt från Mac frost angel.

26. Vad tycker du om läppglans?
- Hatar det.. Så kladdigt så använder bara läppstift

27. Vilket är ditt favorit rouge?
- Ett jag köpte i spanien ingen speciellt märke en super fint och super bra.

28. Köper du ditt smink på nätet?
- Har aldrig gjort men kan tänka mig att göra det.

29. Vad tycker du om smink från Apoteket?
- Aldrig testat deras smink men det är bra att det finns!

30. Har du funderat på att ta sminkkurser?
- Har gjort det men ska ju gå stylist nu på gymnasiet så då blir det väl det.

31. Är du klumpig med att applicera sminket?
- Nej det tycker jag inte.

32. Gillar du färgglad nyanser på smink?
- Inte ögonskugga!

33. Vilken kändis sminkar sig snyggast?
- Ingen aning.

34. Om du skulle lämna huset och bara ta med en sminkprodukt, vilken?
- Antagligen mascara eller concealer.

35. Skulle du kunna lämna huset utan smink?
- Ja sminkar mig nästan aldrig mer.

36. Tycker du att du ser bra ut utan smink?
- ser väl ungefär lika ut.

37. Vilka sminkprodukter tycker du är bra?
- Finns många!

38. Vad tycker du om smink?
- Tycker om smink väldigt mycket.

39. Behöver man smink?
- Nej absolut inte om man inte vill.

40. Måste alla ha smink på sig?
- Nästan som förra frågan, alltså är svaret: Absolut inte!
 
Trackback